June 11, 2010

lagi bagus kalau kita.....

kalu aku kalau tak suka orang tu lagi bagus aku jauhkan diri dari dia
kenapa?

coz aku takut ako selalu mengata n mengumpat pasal apa yang aku tak suka kat diri dia dan lagi bagus kalau aku kurang bercakap dengan dia coz aku takut, aku lagi sakit dan kecik kan ati dia.
dan jugak nanti dia pun xde la sakit jiwa nak mengadap muka aku yang dah sah-sah de riak wajah yang dia tak suka nak tengok.

orang kata dan aku jgak kata, kalau dah tak suka memang la akan tak suka walaupun dia tu wat baik depan mata,dan cuba lah jugak tgk pe reaksi ko kalu orang yang ko suka wat benda baik sah-sah ko puji dia melambung..padahal sama jek....tu la dah tak suka yang baik yang cantik nampak jahat nampak buruk..yang jahat n yang buruk betambah-tambah la ko nyampah nak tengok....so lebey baik aku xyah pening-pening kepala nak cari gado depan mata.

yang pasti cari salah and tengok sekeliling agak-agaknye orang sekeliling lebey ramai suka atau lebey ramai yg mengeji..so kalu lagi ramai yg keji daripada puji means dri sendiri ler yang de masalah nyer..kalu lebey ramai yang puji means orang yg pendengki la yang bersalah...

tapi de gak yang bersifat munafik, ni lagi giler nyer perangai setan...depan kita baik, belakang baik punyer mengadu domba..org2 camni kn sula depan khalayak ramai jerk layak nyer....

tapi pepon pepandai ler jaga diri, idup ni bukan sorang2, sok2 susah kn mintak tolong orang jugak...so what u give tat wat u will gets...buat baik dibalas baik buat jahat dibalas jahat..falsafah yang memang dari dulu ada benar nyer....

No comments: