June 14, 2010

adakah akibat menaiki kereta terbang?


semalam baru balik dari kampung...tumpang kawan yang kebetulan sama2 nak balik ke kuala lumpur.bertolak dari rumah kampung lebih kurang 930malam...ok la kot balik lewat sikit lagipun kat opis x de wat apa2 pon..so join la balik skali ngn depa2 ni...for the 1st perjalanan tetiba aku teringat sesuatu...hanpon aku tetinggal dan nasib baik baru sampai simpang keluar dr kampung..tipon umah mak suh anta kan hpon aku tu..(selalu jek tetinggal barang aku ni..haihh~) so bermula la..rempitan..menggila punyer membe....dh di ambang maut aku rasakan...sepanjang perjalanan aku berdoa jek agar perjalanan kitaorang ni selamat sampai....

along d journey tu aku mengucap jek sepanjang jalan..wajah control relax padahal dlm ati tuhan jek yg tau betapa la aku memang takut dan cuak.macam2 terbayang,kalau lah x sempat nk brek mau aku melayang kuar dr kereta nih....cari sit belt nyer cocoh tu xde plak kat belakang,yg aku tgk depa dua org jek yg de sit belt..lagi ler memacam dlm kepala ni pikir.....tapi terus gak berdoa.....dan berdoa...aku rasa tu la kereta paling laju yang pernah ako naik....membe aku tu bwk secara konsisten 17, 18 out of 19 meter dia..huh~teringin gak nk tgk dia rembat smp 19 abis meter kereta tu...tapi xplak cecah 19 (dlm ati teringin lagi tu nk suh membe rempit smp abis meter..huh~) dan memang sepanjang jalan nk tido pon xbuleh....dan akibat nyer-------->aku sangat2 lah mengantuk ni ha.....(-.-)

tapi aku rasa x wajar la kot nk rembat or bawak kereta lelaju sangat...membahaya kan diri dan penumpang2 lain..katakan lah de something depan kita n kita xsempat nk elak...n aku sure dengan kelajuan yg melampau x mustahil kereta tu berlanggar dengan kelajuan yg melampau jugak n as a result badan aku turut boleh terkeluar dr kereta tu n terus bersepai...ya Allah nauzubillah..mintak la dijauhkan.....

bila memandu berhati2 la...ikut undang2,ikut had laju, dan kalau x sayang diri sendiri sayang lah mereka yang disekeliling kita......ingat lah mereka yang tersayang:)

p/s:cam was2 ler plok dh nk tumpang lenkali....lagi2 bila teringat dh nak kawen nih..hehehehe...eEeeee...den x kawen la'i ni ha...huhuhu~tapi pepon terima kasih bebanyak pada membe2 aku tu coz kasik tumpang..n selamat sampai ke destinasi:))

No comments: