June 15, 2010

cerita tadi

tadi buka frenster..dah lama gak dh x on FS..maklum ler dh addicted to FB..so terlupa ler FS...
dulu frenster la, mayspace la...tp bcoz of ramai kawan2 aku yang on FB maka mmg FB jek la aku hadap ari2..

baca blog kat FS aku tadi...teringat zmn sekolah, zaman kat U, zaman jd penganggur n zmn ler aku keje kat celcom n kat bukit gambang resort..dulu aku xtau camne nak guna blogspot nih..so aku akan tulis pe2 kat blog frenster aku tu..bila baca balik kelako pon ada sedey pon ada.

blog tu stat ditulis dgn cerita aku re-unite ngn kekwn kat shek amad...cite pasal shek amad baru2 ni aku g kenduri umah
makcik@akak sedara@cikgu sekolah menengah (shek amad) kat seremban. duk tunggu2 gak ler kot2 ler de cikgu2 zaman ako yg datang..tapi hampa....tp otw nk gerak g kat kete tetiba nmpk satu kelibat puan ni ngn husband dia...ako pon tego coz ako kenal muka beliau nih....so greet la beliau n dia adalah cikgu aku masa sekolah dlu...PUAN NORA jek aku igt nama dia....pergghh...akhir nyer dpt gak jmp sorang...muka puan nora tu mmg menten jek dr dlu smp sekarang....sweeeettt bangEt loorrr:))....sekolah menengah kebangsaan dato' sheikh ahmad seremban mmg dalam memori sampai bila2...dan bila agak nyer nk wat re-union skali ngn dak2 class n cikgu2 nyer skali yer..???...wish ol this will be hapen in future...n i will try to make sure it hapen...insyaAllah:)

pastu cerita pasal zaman aku jd penganggur tegar..hehehe...seronok jek jadi penganggur ni tapi mental n fizikal kn ditahap yg memberansangkan ler....kena thn soklan2 cepu emas...kena tahan sindiran kedua ibubapa..kena tahan emosi jiwa2....kalu mampu bertahan silakan la jadi penganggur terhormat sampai bila2...hehehehe.....

cerita pasal keje celcom...fames glemer n big company la kot...kalu xtau celcom tu pe jgn gn tipon la kott...salary n benefit yg sangat2 la menguja n terbaeek penah ako dpt...tp when there is a lot of benefit tat u gets n for sure alot of work will u do...biasa la tu....keje byk gaji byk...keje ckt gaji pon sikit....tu kan perkara yg sangat sinonim n selalu nyer camtu...tapi de la gak gaji byk keje ckt,keje byk gaji sikit....but it very rare la kott...keje kat celcom best gak tapi maybe lum kuat iman n semangat, belum kuat ketahanan mental dan fizikal la kott...so decide to resign from working at celcom..n de gak reason di sebalik decision yg ako wat tu..n aku rs itu yang terbaik buat diri aku...mungkin dr sudut lain aku berasa sangat rugi...tapi di sudut lain aku rasa terlalu lega:))

kendian cite pasal aku di kecewakan...hurrmmm...sakit upe nyer dikecewakan nih.tapi aku rasa sakit bukan sebab kena tinggal tapi aku rasa sakit bila aku di TIPU.aku ni bukan la jenis nk feeling2 tahap dewa or wat so on..aku ni simple n direct jek orang nyer...so xyah ler kau sampai jumpa kaunselor coz aku x keje (on tat time la).kan senang kalu kau cakap kau memang dah de orang len...ni tidak sibuk cipta ayat menyayat ati diri sendiri nk tipu aku...bangang la kott kan..aku ni pon bukan la orang yang xpaham bahasa...dah orang xsuka xde la aku nak paksa2 kan..tapi xpe...itu sebahagian dr motivation tuk dri aku n sekarang aku berjaya...n for him aku igt pe kata2 yang kau lempar kat aku.....:) n past is past...n hasil nyer sekarang ako sangat bahagia...coming soon aku akan tempuh hari yang mungkin lagi bahagia..insyaAllah..dan aku pon tetap akan doakan kau pun bahagia hendak nyer...:))

sekarang cerita pasal life aku sekarang...semua nyer OK n alhmdlh wat masa sekarang...semua nyer hampir sempurna...n sekarang jugak aku nk balik dah...hehehe...yahhuu...xsabau nk landing atas tilam..mau tido yang lena...hehehehe.....ZZzzzz~sukesukesuke~

No comments: