May 27, 2010

cari kerja...cari kerja....

KERJA..KERJA..KERJA....masalah betol kot sekarang nak cari kerja..masalah timbul bila ada kerja tapi kita tak minat nak kerja tu..kalau tak pun suka kerja tu tapi gaji plok sikit..ataupon suka kerja tu tapi banyak sangat kerja kena buat...haiii...conclusion----------------------->" memilih kerja"

kalau nak kerja mesti ke kita perlu memilih...bagi saya...ya jawapan nye,tapi memilih saya, saya rasa kena dan tepat dengan sebab-sebab kenapa saya memilih kerja...

apa yang akan saya consider bila memilih kerja ialah:

1. camne saya nk bersolat...ada ke x tempat bersolat...(coz de certain2 company xde provide tempat solat yg proper)

2. waktu bekerja..opis hour ke tidak...kalau saya berstatus bujang mungkin tidak mengapa tapi kalau dah berstatus keluarga mungkin saya akan berfikir 50 60 ribu belas kali nak kerja tu ke tak..(cian kot anak2 kat umh..dah penah tgk senario mak pulang lewat ke rumah...syahduh tu...)

3. habuan yang diterima..kalau kerja banyak gaji banyak ok la..ni kalu kerja byk gaji sikit pe kes.......???

4. working environment....kalu best lagi menghiburkan..walaupon bukan ari2...(nak ari2 gumbira baik xpayah keje la kan..hehehe) saya sanggup keje sampai saya rasa nk keje kott...(hehehe)..tapi kalau environment cam hampes...lupakan la...

hurrmmm.tula pada pandangan saya.orang lain mungkin bukan macam saya.terpulang la.n buat masa ni tu je la kan yg di considerkan...orang kata kalau nak kerja jangan memilih, tu yang susah nak dapat keje...(dah dulu ako mintak keje kerani jek pon apesal korang xpanggil ako???padahal ako x memilih pon...kata ako level tgi xmampu nk hired..ceist~so sekarang ni majikan yang memilih ke..pencari keje yg memilih)...ini tidak adil.....:(

tapi pepon pendapat saya, semua orang saya rasa gembira bekerja asalkan hati senang dan minat dengan kerja yg diorg lakukan..

(saya....suka tak dengan kerja saya sekarang.....??...)
#its more better than before...SYUKUR......:)#

p/s:tapi kalau de rezki yg lebih baik pe salah nyer switch my job sekarang nih...hehehehe:)

2 comments:

marissa said...

kita suka job kita ni..tp tak suka gajinye kan..alangkah besh kalu gaji pon besh..hurmmmmmmmm...T_T

citit said...

hurrmm...
alhamdulillah kalu naik gaji.
kalu x...tu nama nyer xde rezki lagi.pepon syukur pada nikmat yg diberiNYA:)