May 26, 2010

saya kembali tenang

saya kembali tenang hari ini.dan saya harap kekal lama sikit la kot ketenangan saya kali ini..

cuti wesak ni saya tak balik kampung,so macam biasa akan berkampung di putrajaya,aktiviti selalu "lepaking" di rumah kakak saya...hajat di hati mahu ke nilai,mahu beli baju raya kata nya..dan sedikit persiapan untuk kenduri pada bulan julai ni nnt.harap2 semua nyer berjalan lancar:)

semalam saya rajin talipon kwn2 saya(tipon lbey dr sorang)bercerita tentang cerita masing-masing..seronok dan mereka memberi kegembiraan kepada saya..terima kasih kawan.....:)) tapi tiba2 ditujah soklan

dia: best nyer ko dh nak kawen,camne ko boleh cepat jek kawen..ako ni tah bila la agak nyer...

ako: kalu dh jodoh x kemana,kalu boleh esok nak kawen pon buleh(nk mati kot,kawen lari pe...heh

dia: jeles pulak tgk kekawan ramai yg nak kawen.rs sdey n kalu boleh rs xmo g jek kenduri kawan2..sedey....

hurmmm.....mungkin saya tak berada di tempat dia dan mungkin saya tak kan rasa sama sebijik cam apa yang dia rasa....

nak cite kat sini soal jodoh pertemuan semua nyer di tangan tuhan..tu memang ayat yg selalu orang kata...betol atau tak..bagi saya ada betol nyer...coz saya sendiri penah alami kejadian itu..tapi apapon usaha dan ikhtiar tetap kena ada...just kita tak tau lambat atau cepat.

ceritera ako telah bermula

becinta macam nak mati...berjanji sumpah setia..ko cinta ako ako cinta kau,berkepit 5 6 tahun utk ukur sejauh mn cinta kau terhadap dia..last2 dia tinggal kan ko...ko tinggal kan ako, ako tinggal kan ko..susah jugak camtu..kalu dia tinggal kan kita dgn baik xpe la kot...ni kalu tinggal cam tu jek...cam tinggal kan kucing kurap tepi jalan tak ke haru hidup ni..mula la rasa nak terjun bangunan la..pastu yg lagi haru kalu dh kena tut..tut...haa..xke melambak kes buang bayi dalam tong sampah...giler la semua perbuatan ni..so fikir2 la...

pompuan ni susah sikit kalu dah setia kunun nk buktikan cinta sampai mati...sanggup bagi apa saja..kalau laki jenis pandai nak bimbing ke jalan yang betul takpe..ni kalu dedua dh sesat dan lalai..pe nk buat....mula la nak salahkan ibu bapa..tak sedar diri punyer ANAK ler camtu kot..mak bapak dah anta gi sekolah suh belajar ko tangkap cintan cintun..pastu tegur sikit lari dari umah..pastu dh susah derita mengandung mula la terhegeh2 nak cari mak bapak..(panas kot ako nih)...kalu yg jenis tau nk bertaubat takpe..sedar diri takpe..ni yang tak sedar2...susah la kot camtu..pe pon orang pompuan pepandai ler jaga maruah diri...sekali dah terjebak, sepalit arang hitam akan terpalit kepada keluarga sekali selama2nyer..malu kot....so jadilah seperti SUMAIYAH...jadilah seperti NURUL IMAN...jadilah seperti AISYAH HUMAIRAH..(kalau tak tau sapa mereka2 ni,baca ler buku2 agama sikit)...berjuang bukan untuk dunia tapi berjuang untuk agama..sanggup berkorban anak dan suami demi cinta pada tuhan yang satu...ya ILAHI....

dan yang still tak jumpa jodoh.lebih baik tak bercinta dari diri terus ternoda...dan tunggu la saat nyer pasti akan tiba...hilang sekarang tak bermakna hilang selama2nyer...percaya lah Allah tau apa yang telah di aturNYA...u will get someone better then before sampai korang tak akan sanggup nk lepas kan dia pada sesiapa.....:)

No comments: