October 18, 2012

me as a me

lama betol tak update kat blog yang ni...bila tengok2 baca2 balik blog ni betol2 byk kenangan tentang luahan hati aku..start from aku ni single lagik..huh!


sekarang dah nak abis tahun 2012 pon dah...and aku pon dh nak masuk ke alam ketuaan..huk~

anak aku pon dah genap 7bulan..see..banyak kan dah berubah...huhu,
syukur sesangat dengan apa yang aku lalui sepanjang kehidupan ini...sapa sangka aku yang dulu2 nya..tahpe2 dah jadi wife for 1 year and 8month and be a mama for 7month...ggooosshhh~ who will believe it???

aku sendrik maam x caya...masa tu cepat jek berlalu kan..???  hhuurrmmm...
bila dh makin mentUA kan diri ni macam2 experience yang aku dapat...kehidupan dah x de bersenanglenang compared when i'm single...waalllaaahhh...serius! responsibility aku berganda2 banyak nye...kadang2 terasa give up..kadang2 terasa lelahnya...kadang2 terasa gembira...kadang2 semua nyer mix up..bercampur2 jadi macam x keruan..

but life must go on...redah segala halangan yang kadang2 xtau mana arah tuju dia...redah...luka..jatuh,bangun,berlari,berjalan...yang penting semua redahan berjaya..yeeaahh ... itu hidup aku sekarang..

when u're getting grow up as an adults...banyak benda yang aku belajar..memang kadang2 menguji tahap kesabaran...menguji tahap kebencian...menguji tahap keimanan...arrgghh...!! paling teruk menguji tahap kewarasan..ffuuhh!!giler susah kan..hehehe

1 of my cousin (lelaki) dia ni memang suka nak tya my opinion bout the marriage life..

"best x lepas kawen?"
"mana lagi best masa bujang dulu or masa dah kawen?"

nak kata killer questions xde la sangat...my answers is ...its depend on ur own life...coz life seseorang tu tak sama...ada orang life dia teruk..menyampah...tapi de orang tu wow!! best giler...semua complete..gembira...de orang tu plak sedang2 jek..kadang2 best kadang2 biasa2 kadang2 teruk...alah life ni kan cam roda gak...dah kata manusia..de emosi de perasaan..so macam aku pon kadang2 best kadang2 nyampah kadang2 kadang gembira..its depend on kita sendrik nak control semua tu camne...kalu steady jek cool xde pe sangat...kalu yg baran tu payah sikit..dedua nak angin memang ribut taufan lakan...life is everything...tu jek yang boleh aku cakap.

kehidupan masa bujang masa bercinta and masa dah berdua..n masa dah bertiga...dan seterus nye semua nya adalah BERLAINAN..very different...but it will make urlife very colorful..serius....it make urlife variety...errrm....tats my pandangan tentang KEHIDUPAN...orang lain mungkin berfikir dari sudut berlainan n it can make a different perception... :))


No comments: